Harjoitusvuorot

Ammuntavakuutus

Ammuntaan osallistuvilla pitää olla vakuutus, eli Reserviläisliiton toimintaturva tai Suomen Ampumaurheiluliitto SAL:n lisenssi. Pohjolan kanssa yhteistyössä toteutettu toimintaturva sisältää tapaturma- ja vastuuvakuutuksen.

Hanki toimintaturva Osta SAL:n lisenssi

Harjoitusvuorot kesäkaudella

Keski-Suomen Ampujien ampumaradalla Laukaan Leppävedellä (Ampumaradantie 14, 41310 Leppävesi) järjestetään erilaisia ohjattuja harjoitusvuoroja maanantaisin kesäkaudella toukokuusta syyskuuhun. Vuoroille ilmoittaudutaan Simplybook-palvelun kautta.

Vuoroille voivat osallistua veloituksetta kaikki radan käyttöoikeuden omaavat henkilöt, kuten vuosivuokraaja yhdistysten JSRes, JRU ja JARU jäsenet, kausikortin omaavat, sekä tietysti KSA:n jäsenet. Muilta vierasmaksu 5€.

Paikalla on laina-aseita ja varusteita, joita voi käyttää maksutta.

Patruunoita voi lunastaa paikan päältä omakustannushintaan. Patruunat on tarkoitettu pääasiassa niille, joilla ei vielä ole omia lupia, eikä siten mahdollisuutta ostaa patruunoita kaupasta. Näiltä henkilöiltä mahdollisesti vuorolla käyttämättä jääneet patruunat otetaan säilytykseen ja ne ovat käytettävissä seuraavalla kerralla.

Omat suojalasit ja kuulosuojat mukaan. Vuoroilla on jokuset lainasuojaimet, jos omat ovat unohtuneet kotiin.

Taulut on radalla seurojen puolesta.

Vakuutusturva on pakollinen: Reserviläisten toimintaturva, SAL lisenssi tai vastaava. Metsästyskortin vakuutusturva ei ole riittävä!

Ilmoittaudu vuorolle

Sovellettu Reserviläisammunta (SRA)

• Pistoolirata 3
  • Aika klo 17.00-18.30 ja 18.30-20.00
  • Ammutaan 9mm pistooleilla ja pistoolikarbiinilla
  • Vuorolle vaaditaan vähintään läpäisty SRA-teoriakoe (max.1v vanha) tai SRA-kortti
  • Vuorolla järjestetään SRA-ampumakokeita joka kuun viimeinen maanantai. Illassa ehditään ammuttamaan n. 10 ampumakoetta

Reserviläisammunta 3 & 4 (RA3 & RA4)

• Pistoolirata 2
  • Aika klo 17.00-18.30 ja 18.30-20.00
  • Käytössä on kymmenen ampumapaikkaa, joista viisi on varattu laina-aseita tarvitseville ”Ratavuoro laina-aseella” on varattava viimeistään vuoroa edeltävänä lauantaina klo 18:00 mennessä, jonka jälkeen tämän vuoron voivat varata myös omalla aseella ampuvat
  • Omilla aseilla ampuvat voivat käyttää myös muita aseita esim. perinnepistoolia tai revolveria, mutta ampumaohjelmat ovat RA3 ja RA4 mukaisia

RESUL pienoispistooli ja pistoolipika-ammunta

• Pistoolirata 1
  • Aika klo 17.00-21.00
  • Ammutaan .22lr pistooleilla 25m matkalta

Harjoitusvuorot talvikaudella

Talvikaudella järjestetään erilaisia ohjattuja harjoitusvuoroja Keski-Suomen Ampujien ampumaradalla Laukaan Leppävedellä (Ampumaradantie 14, 41310 Leppävesi) sekä Kuokkalan Graniitissa (Pohjanlahdentie 12, 40520 Jyväskylä).

Maanantaivuoro KSA:n radalla

• Pistoolirata 3
  • Lokakuusta huhtikuuhun, ensimmäinen vuoro maanantaina 7.10.
  • Aika klo 17.00 eteenpäin
  • Pääpainona vuorolla on turvallisen aseenkäsittelyn ja toiminnallisen ammunnan perusteiden opettelu sekä ampumataitojen kehittäminen.

Vetäjinä Mikko Maunula (‪040 518 8972‬) ja Samuli Toropainen (040 537 5572). Vaatimuksena osallistumiselle on seuran jäsenyys (JSRES, JRU, JARU, KSA) ja toimintaturva tai muu vakuutus (tarkastetaan). Ilmoittautumiset Google Docs -taulukkoon viimeistään vuoroa edeltävänä sunnuntaina. Pyydä linkki vuoron vetäjiltä!

Vuorolla on laina-aseita ja patruunoita niille joilla ei ole vielä omia lupia. Mikäli tarvitset harjoitusta/harrastekertoja kiväärillä, mainitse tästä ilmoittautuessa erikseen. Pääasiassa vuorolla ammutaan 9 mm pistooleilla.

Mikäli olet osallistumassa ensimmäistä kertaa ota yhteys ennen vuoroa vetäjiin.

Kuokkalan Graniitin harjoitusvuorot

Kuokkalan Graniitissa (Pohjanlahdentie 12, 40520 Jyväskylä) järjestetään harjoitusvuoroja talvikausina lokakuusta huhtikuuhun. Vuoroille ilmoittaudutaan Simplybook-palvelun kautta.

Ilmoittaudu vuorolle

50m pienoiskiväärivuoro

• Maanantaisin klo 18.15-19.15 ja 19.15-20.15
  • Vuoron järjestäjänä Keski-Suomen Ampujat ry