22.4.2024

Jäsenilta 19.4.2024 sai tuvan täyteen Jyväskylän Seudun Reserviläisiä

Jyväskylän Seudun Reserviläiset järjestivät 19.4.2024 jäsenillan Jyväskylän Vanhalla Ortopedialla asian ja saunomisen äärellä.

Illan aikana puheenjohtaja Juha Vimpari kävi lävitse yhdistyksen toimintamuotoja: Ampumatoimintaa, Kenttäkelpoisuutta, Perinnetyötä sekä Valmiutta ja varautumista. Juha jakoi myös tietoa Maanpuolustuskoulutuksen (MPK:n), Puolustusvoimien Keski-Suomen aluetoimiston, Keski-Suomen Reserviläispiirin ja Reserviläisurheiluliiton rooleista sekä niiden tarjoamista tekemisen ja toimimisen mahdollisuuksista.

Juhan lisäksi ääneen pääsi yhdistyksen varapuheenjohtaja Jami Siukola, joka esitteli Ampumatoimintaa syvällisemmin. Jami kuvasi esityksessään alueen käytettävissä olevat ampumaradat ja kertoi niihin liittyvistä käytännöistä sekä antoi sopivia yhteystietoja toiminnan aloittamiseen tai jatkamiseen.

Juha Vimpari esittelemässä toimintaa.

Juha Vimpari kertomassa yhdistyksen toimintamuodoista jäsenille.

Illan aikana tiedotettiin myös Tulta toukokuussa! -tapahtumasta. Tulta toukokuussa! on koko toukokuun 2024 käynnissä oleva kilpailu, jonka aikana paikallisia reserviläis- ja reserviupseeriyhdistyksiä kannustetaan järjestämään jäsenistölleen ampumatilaisuuksia.

Jami Siukola ja jäseniä illan yleisönä.

Yhdistyksen Ampumatoiminnan vastaava Jami Siukola (toinen vasemmalta) yhdessä yhdistyksen jäsenten kanssa.

Keski-Suomen Reserviläispiiri, Reserviupseeripiiri ja Tourulan Kivääritehtaan Perilliset
järjestävät lauantaina 4.5. klo 8-18 ampumapäivän Keuruun ampumaurheilukeskuksessa osoitteessa Ampumaradantie 161, 42700 Keuruu.

Tapahtumassa suoritetaan neljä rastitehtävää, joilla voi ampua ohjatusti erilaisilla aseilla kuten esim.
sotilaskiväärillä, reserviläiskiväärillä, konepistoolilla ja pistoolilla. Ryhmät lähtevät
kiertämään rasteja kahden tunnin välein.

Rasteilla käytetään vain yhdistysten aseita ja patruunoita. Omat kuulosuojat ja suojalasit
suositellaan otettavaksi mukaan, mutta niitä saa myös lainaksi radalta tarvittaessa.
Silmälasit käyvät suojalaseista. Lisäksi mukaan tarvitaan yhdistyksen jäsenkortti, joka
esitetään ilmoittautuessa päärakennuksessa.

Tähän tapahtumaan tulee ilmoittautua 28.4.2024 mennessä tämän linkin kautta: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeVRTiGK2Mst72lKOb9rEgzOdkuFRd3gA_u0VJnPrH-JZJ94A/viewform?usp=sharing

Illan tarkoituksena oli käydä vuoropuhelua jäsenistön kanssa, viestiä erilaisista aktiviteeteista ja tutustua toisiin yhdistyksen jäseniin. Paikalle oli saapunut tiloihin sopiva maksimimäärä jäseniä ja ilta oli onnistunut aktiivisen puheensorinan perusteella. Kysymyksiä esitettiin ja vastauksia saatiin. Asiaohjelman jälkeen oli halukkailla mahdollisuus saunoa perinteisen kiinteistökohteen uudistetuissa saunatiloissa.

Kiitoksia iltaan osallistuneille ja tervetuloa mukaan uusiin tilaisuuksiiin kaikki jäsenet!